sobota 15. února 2014

Semínkový "jogurt"

Měla jsem doma asi 3 l žitného rejuvelacu (žitňáku) a ještě jsem mu nepřišla na chuť, takže jsem přemýšlela jak jinak ho využít. Věděla jsem, že jde použít jako zkvašovací "startér", no a bylo to...

Budete potřebovat (pozn.: když jsem v zápalu tvoření, mám problém si zapisovat množství surovin, takže budu odhadovat i teď)
150 g slunečnice
200 ml žitňáku
sladidlo (lžička medu či sladké jablko či banán..., tak aby se kvasinky nažraly ;))

Slunečnici namočte na cca 3 hodiny, potom vodu slijte a vhoďte do mixéru, přilijte žitňák a přidejte sladidlo a mixujte až do krémova. Vlijte do zavařovací sklenice zakryjte ubrouskem a zajistěte gumičkou. Nechte na teplém místě "pracovat".
Na fotce je můj jogurt, kvašení mu trvalo asi 10 hodin u lehce teplého topení. Takhle nabublinkovaný jogurt uchovávejte v lednici. V použití téhle hmoty se meze nekladou ;) Já vyzkoušela na sladko s banánem i jako pomazánku s kmínem a tebi.

Pokud ještě přidáte sladidlo, výborný je banán, rozmixujete a ještě necháte v teple, proběhne druhotná fermetace, taky dobrá varianta;)

Žádné komentáře:

Okomentovat